Barbecue trends 2022

Barbecuetrends zijn niet alleen leuk om over te lezen, ze zijn ook handig om te weten. Wie geniet er nou niet van een overheerlijke barbecuetraktatie? Maar als het erop aankomt er eentje uit te kiezen, hoef je je geen zorgen te maken. Met behulp van ons barbecuetrendrapport 2022 vind je het laatste barbecuenieuws, of houtskool- of gasgrills het gespreksonderwerp zijn, maak je kennis met interessante feiten over nieuwe producten en innovaties, en maak je een plan voor je volgende barbecuefeestje!

Foodtrucks

Barbecue trends in 2022 zijn onder andere: Foodtrucks. Foodtrucks zijn nog steeds een groot onderdeel van de barbecue cultuur. De trend is om eten te serveren vanuit de achterkant van een truck of bus in plaats van een tent, maar het eten is precies hetzelfde. Barbecue “mixologists.” Dit zijn chef-koks die gespecialiseerd zijn in het maken van nieuwe en interessante sauzen en rubs.

Zij verkopen hun producten meestal rechtstreeks aan de consument via postorder of online verkoop. Milieuvriendelijke grills. Voorstanders van grillen weten al lang dat houtskool en hout de beste manieren zijn om te barbecueën.

Vleesloze vleeswaren

In 2022 koken veel mensen op gas, elektriciteit, zonne-energie en andere “schone” grills. Vegetarische barbecue. Hoewel dit nu nog een kleine marktniche is, groeit het zo snel dat zelfs vleeseters het in de gaten krijgen. Vleesloze vleeswaren zijn realistischer dan tien jaar geleden, maar ze smaken nog steeds niet naar vlees – het zijn gewoon vleesvervangers die de smaak van vlees goed vervangen en tegelijk minder vet, minder kosten en minder gezondheidsrisico’s opleveren.

De grootste uitdaging voor barbecuepuristen is niet het eten zelf – het is klanten aantrekken die anders misschien nooit in een barbecuerestaurant zouden eten of zelfs maar een voet in een smoker trailer zouden zetten. Dat betekent gezondere alternatieven aanbieden en de traditionele menu’s uitbreiden.

Voedseltrends evolueren

Voedseltrends evolueren voortdurend, maar als het op barbecueën aankomt, ziet de toekomst er heel lekker uit. Herinnert u zich de begindagen van het grillen? Toen draaide alles om hamburgers en hotdogs. Daarna werd barbecueën in de achtertuin een hoofdbestanddeel toen mensen de geneugten van het koken met houtskool ontdekten. De volgende grote barbecuetrend was het roken van vlees, dankzij producten zoals de smoker box, die traag gegaard pulled pork thuis mogelijk maakte. De volgende trends in thuisbarbecues zullen een hit zijn bij iedereen die zijn eten graag warm en vers van de grill geserveerd krijgt: 1. Barbecues met een smaakje Ja, gearomatiseerde barbecuesauzen zijn er altijd geweest, maar ze werden vaak gemaakt met kunstmatige smaakstoffen die ze een chemische smaak gaven. De pitmasters van vandaag maken hun eigen marinades en rubs met vruchtensappen, wijn en andere natuurlijke ingrediënten die complexe smaken toevoegen aan gegrild vlees wanneer het langzaam en laag gegaard wordt… 2. Gerookt vlees op spiesjes Lang voordat kebabs het Midden-Oosten overnamen, gebruikten mensen in Zuidoost-Azië spiesen en grillen om heerlijke maaltijden te maken. Je hebt geen luxe rotisserie nodig voor spiesjes – gewoon een ouderwetse ketelgrill of gasgrill kan het doen

flexitarisme

De opkomst van veganisme en flexitarisme heeft de afgelopen jaren een grote invloed gehad op de wereldwijde voedselscène. Mensen zijn op zoek naar gezonde alternatieven voor vlees die nog steeds lekker smaken. Vegetarische hamburgers en worsten bestaan al een tijdje, maar de grote trend van dit jaar zijn veganistische hamburgers. Die hebben net een enorme boost gekregen door de beursgang van Beyond Meat in mei, waardoor het bedrijf gewaardeerd werd op 1,5 miljard dollar. Het bedrijf is erin geslaagd om de textuur en smaak van vlees te repliceren door planten te gebruiken in plaats van dieren. Het bedrijf is nog bezig om zijn producten in supermarkten en fastfoodketens op de markt te brengen, maar eens dat gelukt is, zal het moeilijk zijn om het enorme potentieel te nege ren. Tegen 2024 wordt verwacht dat de verkoop van plantaardige eiwitten alleen al in de VS 5,2 miljard dollar zal bedragen, dus het is geen verrassing dat grote merken mee willen doen. Tyson Foods – één van Amerika’s grootste vleesproducenten ging zelfs zover dat het eerder dit jaar een belang van 5% nam in Beyond Meat. Deze stap geeft ook aan hoezeer de consument aan het veranderen is

Getagd . Bladwijzer de permalink.

Geef een antwoord